Kvällsstunden

Vanliga frågor

Här har vi samlat svaren på de allra vanligaste frågorna till vår kundtjänst. Kanske hittar du svaret på just din fråga här? Om inte så är du givetvis välkommen att höra av dig till oss via epost eller telefon.

Fråga: Jag har fått ett nummer av Kvällsstunden i brevlådan som jag inte beställt! Varför?

Svar: Det beror troligtvis på något av följande:

  1. Du har nyss fyllt 65 eller 70 år.
  2. Du bor i ett landskap som vi i utskickad tidning  har ett specialtema om.
  3. En vän eller släkting är prenumerant och har utnyttjat vårt erbjudande att ge några gratisnummer i gåva till en närstående.

Fråga: Jag har inte fått min tidning ännu! Vad kan det bero på?

Svar: Posten har i uppdrag att dela ut tidningen på måndag, tisdag eller onsdag. Avvakta onsdagens postutdelning innan du kontaktar kundtjänst. En utförligare beskrivning om våra rutiner kring distribution hittar du här.

Fråga: Är Kvällsstunden en religiös tidning?

Svar: Nej! Kvällsstunden är och har alltid varit en religiöst och politiskt obunden tidning.

Fråga: Har ni ett register med mina personuppgifter lagrade hos er?

Svar: Du finns i vårt kundregister bara om du är eller har varit prenumerant.

Fråga: Jag har haft Kvällsstunden på prov under en period. Måste jag säga upp den?

Svar: Nej! När provperioden upphör slutar vi skicka tidningen. Vill du fortsätta få Kvällsstunden i brevlådan kan du enkelt teckna en prenumeration här.

Fråga: Om jag prenumererar på Kvällsstunden via autogiro, är min prenumeration tidsbunden då?

Svar: Nej! Om du prenumererar via autogiro kommer tidningen hem till dig varje vecka fram till dess du säger upp den.

Fråga: Måste jag ha mitt kundnummer till hands när jag kontaktar kundtjänst?

Svar: Nej, men det underlättar för oss på kundtjänst. Vi vill kunna hjälpa dig så snabbt och smidigt som möjligt.

Fråga: Var hittar jag mitt kundnummer?

Svar: Ditt kundnummer står angivet på tidningens framsida, i anslutning till ditt namn och adress. Kundnumret hittar du även på räkningen du får från oss.

Fråga: Om jag flyttar, måste jag göra en adressändring även hos er?

Svar: Ja! Vi har inte möjlighet att samköra våra register med adressuppgifterna i folkbokföringen. Därför måste ny adress alltid meddelas till oss för att tidningen skall komma till rätt adress när du flyttat. Du kan enkelt göra din adressändring på vår hemsida om du klickar här.

Fråga: Kan jag göra ett tillfälligt uppehåll i min prenumeration?

Svar: Ja! Kontakta kundtjänst så ordnar vi så att din prenumeration blir “vilande”. Du kan när som helst starta upp den igen genom att höra av dig till oss.